Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Startmotor brand door
Na revisie van mijn startmotor (laten doen) deze teruggeplaatst en nadat hij het 1 maal heeft gedaan (motor rond gedraaid) alleen het geluid van de bendix en vervolgens witte rook. Blijkbaar wordt de hoofdstroom ingeschakeld en valt het tandwiel van de startmotor niet in de startkrans.
Helaas kan je de vertanding van de startmotor en startkrans niet via een kijkgaatje controleren.
Startmotor wederom laten reviseren, ingebouwd en het zelfde resultaat; witte rook.

Iemand enig idee? gaat om een oud één cilinder Farymann dieselmotor A40 uit 1972
Antwoord
Misschien vind je antwoord in het werkplaatshandboek? Je kunt het via mijn website downloaden.

De tweede grondwet naast goed zeemanschap is:
"Memme's wetterwille is silerswet!"

Zeeschouw Jedysa
Antwoord
Misschien zit je motor wel zo vast, dat hij hem bijna niet rond krijgt?
Zuigerveer gebroken in de cilinder, vastgevreten lager?
- Recht is iets kroms dat verbogen is.....
- Zonder historie geen toekomst......
Antwoord
Heb je hem laten reviseren of heb je een ruilstartmotor gekregen? Ik heb in het verleden iets soortgelijks bij de hand gehad. met een ruilstartmotor. Toen bleek dat de tandwielen niet overeen kwamen. Hij sprong wel in, maar kwam dan muurvast te zitten.
Antwoord
Probleem is verholpen: gewoon stomme aansluitfout van de aardekabel. Kortsluiting. Wijze les altijd veel foto's maken voordat je gaat demonteren.
Het motortje draait heerlijk.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)