Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
NV verlag kaarten verwarrend?
In een ander draadje kwam al naar voren dat de NV verlag kaarten het niet altijd even nauw nemen óf het nederlandse systeem van betonning niet begrijpen???
Hier ook weer een staaltje verwarring m.b.t. het Smeriggat en de kardinaal:
http://www.wadvaarders.nl/site/pages/wad...-52017.php

Het is dus van belang om een oude Nederlandse kaart van de Hydrografische dient er bij te hebben in geval van twijfel!
- Recht is iets kroms dat verbogen is.....
- Zonder historie geen toekomst......
Antwoord
Het lijkt me dat een officiële kaart gewoon goed moet zijn en dat er anders toch een soort feedback mechanisme nodig is zodat fouten kunnen worden gecorrigeerd.  Het voordeel van digitale kaarten is is dat eenvoudig via een update kan. Dit zou onderdeel moeten zijn van de dienstverlening van een uitgever van nautisch kaartmateriaal. Als NV Verlag daar niet aan voldoet is het voor mij geen serieuze aanbieder van kaartmateriaal.
Antwoord
Tja, Ik heb ook een keer NV verlag gekocht in 2015 denk ik, maar met de huidige mogelijkheden voor openCPN en officiële kaarten kopen is dat de oplossing lijkt me.

Wat ik wel merkte bij het gebruik van NV verlag, is de enorm goede secure kwaliteit van onze eigen hydrografische dienst kaarten. je begrijpt dan dat we toch wel erg verwend zijn.
- Recht is iets kroms dat verbogen is.....
- Zonder historie geen toekomst......
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)