Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Neerklapbare masttop
(07-12-2017, 23:39)Jollenbaas schreef: Zie ik nu een windex in de masttop?  Confused

Is dat niet een windmeter en geen Windex?
Antwoord
(07-12-2017, 23:39)Jollenbaas schreef: Zie ik nu een windex in de masttop?  Confused

Niet een windex. We hebben "gewoon" een vleugel. Maar er zit wel een Raymarine wind snelheid (en richting en schijnbare wind) meter op. Zat er op toen ik het schip kocht. Ben er wel blij mee. Een mens mag met zijn tijd mee gaan toch?
Antwoord
Ik zag de neerklapbare masttop voor het eerst op het Gooimeer. Ik lag voor anker achter "De Schelp" en zag een platbodem varen met een "gebroken masttop". "Die is dus te hoog voor de Hollandse brug dacht ik!". Dat wastie dus ook, maar even later stond de top weer rechtop. Toen ging er bij mij "een lichtje branden."

Groet, Jack.
"Elke keer als je aan de kant van de meerderheid staat, is het tijd om stil te staan en na te denken." (Mark Twain)
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Antwoord
(15-12-2017, 15:44)Jaap ZvdL schreef:

Niet een windex. We hebben "gewoon" een vleugel. Maar er zit wel een Raymarine wind snelheid (en richting en schijnbare wind) meter op. Zat er op toen ik het schip kocht. Ben er wel blij mee. Een mens mag met zijn tijd mee gaan toch?

Je hebt gelijk het is een Raymarine windset.
Nog geen opmerkingen over gehad van het Stamboek?
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)