This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat voor schouw is dit?

Hallo,

Ik ben op zoek naar meer info over onze boot.

Ik denk dat het een soort van schouw is, maar kan eigenlijk niets vergelijkbaar vinden online. Iemand die weet wat voor schouw dit is (lijkt het meest op een schouw volgens mij) en iemand die meer info heeft over type boot? Zit oa een grote (hydrauliek?) tank in aan de rechterzijde en we hopen dat we door meer van de historie te weten dat we misschien ook het oorspronkelijke doel van de tank kunnen herleiden. 

Gr.
jA
Antwoord
Het lijkt een zalmschouw.
Alleen deze heeft een rechte spiegel.
Bij een zalmschouw lopen de vrijboorden door tot aan het roer.

Huitema Zeeschouw 9m
Aphrodite Aalsmeer
9m Huitema Aphrodite
Antwoord
(08-06-2018, 21:51)Het lijkt idd op een zalmschouw, maar vorm is anders. En de bogen van de tent zie je bij een zamlschouw ook niet zo. Daarnaast zit ook nergens een plek waar een mast heeft gezeten oid. Eddy Keijzers schreef: Het lijkt een zalmschouw.
Alleen deze heeft een rechte spiegel.
Bij een zalmschouw lopen de vrijboorden door tot aan het roer.

Huitema Zeeschouw 9m
Aphrodite Aalsmeer
Antwoord
Het lijkt me meer een creatief produckt tussen een schouw en een vlet, ik neig eerder naar een vlet
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....

- Recht is iets kroms dat verbogen is.....

- Zonder historie geen toekomst......
Antwoord
Heeft ze een midzwaard

Huitema Zeeschouw 9m
Aphrodite Aalsmeer
9m Huitema Aphrodite
Antwoord
[attachment=1059 schreef:Eddy Keijzers pid='8349' dateline='1528526338']Heeft ze een midzwaard

Huitema Zeeschouw 9m
Aphrodite Aalsmeer

Nee, geen midzwaard. Achter in zit een mitshibushi diesel en rechts in het midden een soort van grote hydrauliektank. Onduidelijk wat de functie hiervan is. Het lijkt inderdaad of het een nagemaakte zalmschouw is, maar dan net wat anders inderdaad. Gekke is alleen dat het er wel heel professioneel en oud uit ziet, dus kan me haast niet voorstellen dat een maar 1 van jan gemaakt.Zie bijgevoegd de foto van de hydrauliektank.

Bijlagen Afbeeldingen

Antwoord
Als er ook geen mast voet zit en ik zie ook geen ophangpunt voor de zwaarden. Dan is het gewoon een vlet zoals WADnWIND zegt.

Huitema Zeeschouw 9m
Aphrodite Aalsmeer
9m Huitema Aphrodite
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)