Dit forum gebruikt cookies.
Dit forum maakt gebruik van cookies om uw inloggegevens op te slaan als u bent geregistreerd, en uw laatste bezoek als u nog niet geregistreerd bent. Cookies zijn kleine tekstdocumenten die op uw computer worden opgeslagen; de cookies die door dit forum worden geplaatst, kunnen alleen op deze website worden gebruikt en vormen geen beveiligingsrisico. Cookies op dit forum houden ook bij welke specifieke onderwerpen u hebt gelezen en wanneer u ze voor het laatst hebt gelezen. Bevestig of u deze cookies accepteert of weigert.

Er wordt een cookie in uw browser opgeslagen, ongeacht uw keuze, om te voorkomen dat u deze vraag opnieuw krijgt. U kunt uw cookie-instellingen op elk gewenst moment wijzigen via de link in de voettekst.

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
boot bouwen
Hallo

Gezien ik het plan heb om een nieuwe platbodem te bouwen ben ik op zoek naar informatie.
We willen de boot gaan gebruiken voor het wad.

Wat is de minimale lengte voor de boot.
Welk type is het meest geschikt.
Bestaan er al snij pakketen van zn boot.
Minimale motor vermogen.

Zat zelf te denken aan open boot met aan de voorkant een tent van katoen zoals een zalmschouw.
Alle informatie is welkom.

Met vriendelijke groeten Maarten Roza
Antwoord
Het kan al met een drascom en die zijn vanaf 4,5m
Maar het hangt en staat ook bij het weer en bemanning.
Lastig een regel hier op te leggen dus.
Ik ken mensen die met een valk naar Terschelling zijn geweest, maar of je de volgende dag weer terug kan of als het tegen zit de boot droog houd is wel de vraag.

Huitema Zeeschouw 9m
Aphrodite Aalsmeer
9m Huitema Aphrodite
Antwoord
(10-06-2018, 16:47)Eddy Keijzers schreef: Het kan al met een drascom en die zijn vanaf 4,5m
Maar het hangt en staat ook bij het weer en bemanning.
Lastig een regel hier op te leggen dus.
Ik ken mensen die met een valk naar Terschelling zijn geweest, maar of je de volgende dag weer terug kan of als het tegen zit de boot droog houd is wel de vraag.

Huitema Zeeschouw 9m
Aphrodite Aalsmeer

Was ook de eerste boot waar ik aan dacht, dankzij de verhalen van Hans van der Smissen met zijn "Pride of the Fleet".

Groet, Jack.
"Elke keer als je aan de kant van de meerderheid staat, is het tijd om stil te staan en na te denken." (Mark Twain)
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Antwoord
Hallo

Wat ik wil is eigenlijk gewoon een platbodem waar we veilig mee kunnen oversteken naar een eiland uiteraard rekening houdend met het weer.
Eigenlijk een eenvoudige boot zonder veel luxe die je in de toekomst ook kunt zeilen.
Het bouwen van de boot is het probleem niet ik heb 25 jaar gewerkt als lasser en heb al diverse kleine alu bootjes gebouwd
Antwoord
Google eens wat op vissermanschouw. Vanaf een meter of acht lengte moet dat toch voldoen aan jouw idee. Misschien is dat wat je zoekt. Er staan op dit moment enorm veel tweedehands schouwen te koop, meestal met kajuit.
Een "vergane glorie" kajuitschouw ombouwen naar een visserman is misschien een optie? Je koopt dan een romp met alle onderdelen er al bij voor een relatief laag bedrag.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)