Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Roer vastzetten (luiwagen)
Beste
Op onze Warbol (vollenhovensebol) hadden wij niet de mogelijkheid tot het vastzetten van het roer om bij te liggen ect. Vandaag maar een stuk hardhout gepakt en maar aan de gaan gegaan. Met als voorbeeld hoe het bij de botter is uitgevoerd.
Werkt top alleen jammer van de regen

[Afbeelding: 0993ac54461c9b0b72be786f21e9e39a.jpg][Afbeelding: e212c1748877fcee956da34006f62843.jpg]

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Antwoord
Leuk! Ga je een hoop plezier van beleven.
Ik noem zo'n ding "het krentebrood",  maar heb eigenlijk geen idee of dat een ingeburgerde naam is.
Wim.
Genoeg is meer dan veel
Antwoord
Krentenbrood?! Die houwen we erin! Op de botter vaak stuurboogje genoemd. In de zeilpraktijk gebruik je maar één pen, want je helmstok wil maar één kant op. De gaatjes zitten per definitie altijd nét verkeerd voor de perfecte trim. Dat blijft zo. Maar op het middenstuk is veel gaatjes met weinig tussenafstand wel fijn. En straks wil je ook slijtstripjes op de zijkant van je helmstok, want die pen gaat butsen maken.
Maak niet steeds dezelfde fout, er is keus genoeg
Antwoord
wij noemen dat gewoon een pennenbank.
op de pen zetten.....
Actieve & handige vrijwilligers gezocht: https://www.palingaak.nl/
Antwoord
(27-04-2019, 10:20)partemala schreef: Krentenbrood?! Die houwen we erin! Op de botter vaak stuurboogje genoemd. In de zeilpraktijk gebruik je maar één pen, want je helmstok wil maar één kant op. De gaatjes zitten per definitie altijd nét verkeerd voor de perfecte trim. Dat blijft zo. Maar op het middenstuk is veel gaatjes met weinig tussenafstand wel fijn. En straks wil je ook slijtstripjes op de zijkant van je helmstok, want die pen gaat butsen maken.

Klopt moet even iets tegen slijten doen

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)